Blog

Moje podstawowe techniki radzenia sobie ze stresem

Naturalne życie Olejki eteryczne

Stres (zarówno psychiczny, jak i fizyczny) wprowadza nasz współczulny układ nerwowy w stan wysokiej gotowości. Inaczej znany jako walka lub ucieczka. Nasze ciała nie są przeznaczone do działania w reakcji walki lub ucieczki przez dłuższy czas. Niektórzy z nas mogą być naprawdę dobrzy w nie odczuwaniu skutków stresu😠, a inni (jak ja) potrzebują arsenału narzędzi, które pomogą im radzić sobie ze stresem.


Uważam, że możemy zarówno nauczyć się redukować, jak i unikać zewnętrznych stresorów, ale w międzyczasie być może będziemy musieli przyjrzeć się technikom zarządzania.


Używam tych „technik”, gdy czuję się niespokojna, sfrustrowana, zestresowana lub trochę poza kontrolą.


TECHNIKI RADZENIA SOBIE ZE STRESEM🤯


1. Dziennikarstwo


W przypadku odczuwanego stresu zapisuję w moim dzienniku wszystkie negatywne aspekty sytuacji lub tego, co uważam za negatywne. Pozwala mi to wypisać je na papierze i nie puszczać ich w kółko po moim mózgu🧠.


Następnie na drugiej stronie wypisuję wszystkie pozytywy związane z tą sytuacją. Pomaga mi to przeformułować, znaleźć dobro, a następnie zdać sobie sprawę, że sytuacja, w której się znajduję, nie jest zła i że mogę skupić się na tym, co działa, i celebrować dobro.


2. Dyfuzja olejków eterycznych🌿


Staram się włączyć dyfuzor w sypialni około 30 minut przed snem lub czasami, gdy wpełzam do łóżka. Wywarło to niesamowity wpływ na moją zdolność odstresowania się w ciągu dnia i uspokojenia przed snem.


Lubię Serenity lub Peace na wieczorny relaks. Kiedy potrzebuję energetyzującej mieszanki🧪 na dobry początek dnia, aby stres nie mógł mnie dotknąć, uwielbiam używać Cheer lub Elevation.


3. Głębokie oddychanie


Badanie opublikowane przez Stanford Medicine wykazało, że skupisko neuronów znajduje się w mózgu i jest połączone z naszym układem oddechowym. Nic więc dziwnego, że tak prosta sugestia powolnego, głębokiego wdechu pozwala naszemu ośrodkowemu układowi nerwowemu na powrót do stanu odpoczynku i relaksu😀. To bardzo prosta technika. Mam na komputerze karteczkę z napisem „Oddychaj”. To jedna z najważniejszych rzeczy, które mogę dla siebie zrobić, kiedy czuję się przytłoczona.


4. Kąpiele z solą Epsom


Staram się mieć 2-3 razy w tygodniu kąpiel z solą Epsom, aby zasygnalizować swojemu ciału, że czas się wyciszyć na cały dzień i odpocząć. Jest to jedna z najbardziej relaksujących rzeczy, które pomagają🙏🏼 zrelaksować się całemu ciału.


Moje ulubione mieszanki to:


  • Majeranek (Marjoram) i jodła syberyjska (Siberian Fir)
  • Lawenda (Lavender) i kadzidło (Frankincense)
  • Szałwia muszkatołowa (Clary Sage) i Geranium

Jakie są Twoje🥰 sposoby radzenia sobie ze stresem?