Blog

Zastąp złe nawyki, budując zdrowe

Naturalne życie

Czy masz nawyk, w którym myślisz, że naprawdę powinnaś przestać to robić? A może jest jakiś dobry nawyk, który chciałabyś zaadoptować, ale nigdy nie wydaje się, że się trzyma? Wszyscy mamy dobre i złe nawyki, które wykształciliśmy przez lata, i czasami wydaje się niemożliwe, aby porzucić te złe lub zacząć od dobrych.


Zły nawyk może naprawdę szkodzić zdrowiu fizycznemu lub psychicznemu, taki jak palenie, praca do wyczerpania lub spożywanie zbyt dużej ilości przetworzonej żywności🍲. Jednak zły nawyk może być również czymś, co robisz, co nie przynosi ci korzyści, powoduje stres😩 lub po prostu utrudnia ci życie.


Dobrą wiadomością jest to, że bez względu na obecne nawyki masz czas, aby kopać złe i wybierać dobre.


Jak porzucić złe nawyki?


Jesteś gotowa na zrezygnowanie z nawyków?


🔸Poznaj swoje nawyki. Świadomość jest kluczem! Nie możesz zmienić czegoś, czego nie jesteś świadomy. Zwróć uwagę na to, co robisz każdego dnia i jak to na Ciebie🥰 wpływa.

🔸Stwórz plan. Plan nie musi być skomplikowany. Zacznij prosto. Stwórz plan, który jest krótki, z rozsądnymi celami i konkretnymi działaniami, które będziesz podejmować, aby każdego dnia się doskonalić. Zacznij od wypisania trzech celów, które chcesz osiągnąć i tego, co musisz zrobić, aby je osiągnąć.

🔸Utrzymaj się na torze. Łatwiej powiedzieć niż zrobić, prawda? Ale myśl pozytywnie! Zapisuj swoje postępy, aby móc dostrzec wzór, jeśli zaczniesz pozostawać w tyle. Bądź cheerleaderką dla siebie. Jeśli zdarzy ci się zejść z kursu, nie daj się pobić. Wróć do swojego planu📋 i zacznij od nowa. Samokontrola często nie przychodzi naturalnie. Większość z nas potrzebuje praktyki.

🔸Rozważ przyszłość. Jeśli zdecydowałaś, że istnieje nawyk, który musisz przełamać, oznacza to, że już czujesz potrzebę życia w innej przyszłości niż ta, której doświadczasz teraz. Kiedy pojawiają się impulsy lub pojawiają się frustracje, zastanów się, dlaczego to robisz. Pomyśl o przyszłości, której pragniesz, i przypomnij sobie, że wszystkie kroki, które teraz podejmujesz, doprowadzą Cię🥰 tam.

🔸Bądź cierpliwa. Oderwanie się od złych nawyków nie nastąpi z dnia na dzień ani nawet za tydzień. Nie jest to łatwe, ale możesz to zrobić. Nie oczekuj perfekcji i na pewno nie oczekuj perfekcji za jednym razem.


Zerwanie ze złym nawykiem może być trudne. Byłoby głupio myśleć, że można to zrobić bez żadnego wysiłku. Gdyby to była prawda, nie musielibyśmy „przełamywać” nawyku.


Nawyk jest dosłownie częścią funkcjonowania mózgu. Jeśli neurony twojego mózgu🧠 odpalają się na początku i na końcu zadania, działanie staje się nawykiem. Z biegiem czasu nie tylko fizycznie uzupełniasz zachowanie, ale także stajesz się wzorcem w mózgu, co oznacza, że ​​złamanie nawyku odnosi się do zakończenia fizycznego zachowania i nauczenia mózgu, jak również zatrzymać ten wzorzec.


Zamiast odnosić się do tego jako do zerwania ze złym nawykiem, powinniśmy powiedzieć, że uczymy się budować zdrowy🌿 nawyk.


Tworzenie zdrowych nawyków może wpłynąć na Twoje życie na więcej sposobów, niż Ci się wydaje. Nawyki mają wpływ na coś więcej niż tylko na pojedyncze działanie, które podejmujesz. Wprowadzając zdrowsze nawyki, zauważysz poprawę jakości życia, które prowadzisz.


Chcę, abyś przejęła kontrolę nad swoim zdrowiem i szczęściem. Będzie to wymagało zmian, ale małe kroki mogą mieć ogromny wpływ.