Blog

Skupienie i koncentracja

WZMOCNIJ MÓZG🧠


Niezależnie od tego, czy jesteś studentem, czy pracujesz, utrzymanie się na zadaniu może być trudne w świecie pełnym zakłóceń. Nieustannie przerywają nam powiadomienia na naszych telefonach🤳 i dostęp do nieskończonych możliwości rozrywki. Jeśli zmagasz się z utrzymaniem koncentracji przez długi czas, nie jesteś sama. Wiele osób chciałoby mieć lepsze poczucie skupienia, jeśli chodzi o wykonywanie zadań, naukę i uczenie się nowych umiejętności.


Istnieje wiele wskazówek, które pomogą Ci lepiej skupić się przez cały dzień. Te wzmacniające mózg wskazówki ułatwią koncentrację na zadaniu!


1️⃣ Pozostań nawodniona.


Łatwiej jest się skoncentrować, gdy twoje ciało czuje się najlepiej. Utrzymuj swoje ciało w doskonałej kondycji, upewniając się, że jesteś nawodniona. Czy masz trudności z piciem wystarczającej ilości wody💧 w ciągu dnia? Dodaj trochę smaku swojej wodzie za pomocą olejków eterycznych z cytrusów, takich jak olejek cytrynowy, grejpfrutowy, z dzikiej pomarańczy lub z limonki, aby picie było bardziej ekscytujące.


2️⃣ Idź na spacer.


Jeśli potrzebujesz dobrego wzmacniacza mózgu, po prostu wstań. Czy wiesz, że ćwiczenia pomagają zwiększyć przepływ krwi🩸 w mózgu? Jeśli masz problemy z koncentracją w pracy lub podczas sesji naukowej, spróbuj wybrać się na krótki spacer. Zrób kilka wycieczek w górę i w dół po schodach, przejdź korytarzem lub po prostu okrąż budynek.


3️⃣ Medytuj.


Spróbuj medytować przez 5–15 minut, aby zminimalizować stres😩 i poprawić koncentrację. Nigdy wcześniej nie medytowałaś? Istnieje wiele bezpłatnych aplikacji do medytacji, a nawet filmy z YouTube, które pokazują, jak zacząć. Robiąc krótką przerwę w projekcie lub zadaniu, możesz dodać swojemu mózgowi trochę energii dzięki krótkiej sesji medytacyjnej.


4️⃣ Zmień swój punkt widzenia — dosłownie.


Kiedy czujesz się trochę nieświeża i potrzebujesz odświeżenia, spróbuj zrobić odwrócenie. Połóż się na podłodze i oprzyj nogi o ścianę. Inwersje są często wykonywane w jodze, aby zwiększyć aktywność mózgu🧠 i zmniejszyć poziom stresu. Jeśli potrzebujesz pobudzić swój mózg, nie sięgaj po kawę lub napoje gazowane — po prostu zmień swój punkt widzenia.


5️⃣ Używaj olejków eterycznych.


Czy wiesz, że aromat niektórych olejków eterycznych może być pomocny w promowaniu uczucia skupienia? Olejki eteryczne, takie jak olejek z bazylii, daglezji zielonej, eukaliptusa i mięty zielonej, zawierają składniki chemiczne, które pobudzają uczucia uspokojenia, uziemienia, podniesienia na duchu lub energetyzowania – wszystko to przyczynia się do większego poczucia skupienia.


Oto kilka sposobów na skorzystanie z zalet olejków eterycznych w celu🎯 zwiększenia koncentracji:


  • Rozpyl olejek z bazylii, aby promować poczucie skupienia podczas nauki, czytania lub wykonywania innych zadań, które wymagają jasności umysłu.
  • Używaj olejku z daglezji zielonej, aby promować pozytywny nastrój i poczucie skupienia, gdy zbliżasz się do terminu realizacji projektu.
  • Potrzebujesz dobrej mieszanki do dyfuzora, która pomoże Ci się skupić? Połącz 2 krople olejku z mięty pieprzowej🌿, 2 krople olejku z mięty zielonej i 1 kroplę olejku z bazylii w dyfuzorze, aby stworzyć środowisko, w którym możesz lepiej wykonywać swoje zadania.
  • Czujesz się zbyt zdenerwowana, by się skoncentrować? Dodaj kroplę olejku z eukaliptusa do dłoni🤲🏼, potrzyj dłonie razem, zakryj nimi nos i oddychaj głęboko, aby wywołać uczucie odprężenia.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak używać olejków eterycznych do promowania uczucia skupienia? Napisz do mnie, pomogę wybrać olejek do Twoich potrzeb.


Czy któryś z tych wzmacniaczy mózgu🧠 zadziałał na Ciebie?